Sonntag, 19. Januar 2020

The Sellable-Self

Is running just like work? Running is productivity, efficiency and competition
And there is a big industry behind using the positive self-perception of runners. They produce Gadgets that are not really needed for the average runner.

Sabine wrote on trailrunningnordwand.blogspot.com: "Wenn eine Schuhmarke für einen Rekordlauf einen Rennschlappen herstellt, der bei dramatisch geringerer Lebensdauer einen deutlich höheren Preis als andere Schuhe hat und sich beim Durchschnittsläufer kaum auf die Laufzeit auswirken wird, dann sieht man trotzdem in der folgenden Saison diesen Schuh auch an den Füßen einer Reihe von eben diesen Durchschnittsläufern. Dabei scheinen sie billigend in Kauf zu nehmen, dass sie sich dabei im Zweifel selbst schaden (Überlastungsverletzungen aufgrund von unpassendem Schuhmaterial), und auch die Umwelt belasten aufgrund der geringen Lebensdauer des Schuhs. Aber egal, man will eben keine Chance auslassen, die eigene Bestzeit doch noch um ein paar Sekunden zu verbessern."
And besides the equipment she recommends in trailrunningnordwand.blogspot.com - Trailrunning trends 2019: "Think global, run local!" and not to fly for single run thousands of kilometers.

Among ambitiousness long-distance runners, running is often not lived as environmentally sustainable, liberating and healthy hobby, but more as second demanding job.

theconversation.com - Running: not so much a liberating hobby as a cult: "My research shows that running has become a way to gain social status by creating an image or personal brand. Even though most runners claim only to compete with themselves, they often use their personal brands to compete with others. They talk about “investing” time and money in equipment and training in order to get the to get the best returns – economic language more typically associated with work."

See also:
portal.research.lu.se - The Sellable Self - Exploring endurance running as an extraordinary consumption experience

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